ארכיון חודשי : אוגוסט 2012


אחרי שדיברו עליה כל כך הרבה וסיקרו אותה מכל הכיוונים, גם אנחנו מגישים לכם אותה על מצע של דפים: האולימפיאדה. מדינות מכל רחבי העולם משתתפות באירוע בינלאומי, מפואר וענק, שקשה להתעלם ממנו - לא רק בשל גודלו אלא גם כי הוא מתרחש רק פעם בארבע שנים. האולימפיאדה היא גם ההזדמנות של כל אחת מהמדינות המשתתפות לשלוח את מיטב הספורטאים שלה כדי להביא כבוד, הישגים ואולי גם מדליה אחת או שתיים, או שבעים. השנה דיברו הרבה בישראל על כך שהספורטאים שלנו לא הצליחו להביא מדליות. רבים הביעו את אכזבתם. היה אפילו כעס וזלזול על כך שהנציגים שלנו לא הצליחו להגיע להישגים שקיווינו שיגיעו אליהם. אבל בתוך כל האכזבה הזאת, אנשים שוכחים שבסופו של דבר - זה באמת רק ספורט. לעתים, במיוחד בתחומים כמו משחקי ספורט, ההתלהבות והרצון לנצח עלולים לגבור על ערכים חשובים יותר כמו כבוד האדם ודרך ארץ. אנשים שהקדישו חלק ניכר מחייהם לאימונים מפרכים, ויש המון ציפיות מהם, לא צריכים לפגוש פרצופים ממורמרים כשהם חוזרים ארצה אחרי המאמץ הגדול שהשקיעו. הגאווה שלנו במי שנבחר לייצג את מדינת ישראל לא צריכה להימדד במספר המדליות שהוא מביא. נחמד ומרגש לזכות, ובוודאי שזו סיבה לחגוג אם ניצחנו; אבל גם אם לא ניצחנו, לא צריך להוריד את החיוך. עצם העובדה שקיימת מדינת ישראל, ושבאירוע בינלאומי כזה צועדים גם ספורטאים משלנו שמניפים את דגל ישראל ונותנים את כל הלב כדי לייצג אותנו בכבוד - היא החשובה ביותר. ושום מדליית זהב לא תשתווה לכך. אז תיהנו מהגיליון הספורטיבי, ושתהיה שבת שלום! שלכם, ליאת

שלום חברים!


אירוע קסום ומיוחד, שכוכביו הן דמויות ומכונות מופלאות המנגנות, מצלצלות ונעות במחול עתיר דמיון. לאחר הצלחת תערוכת "ריקוד המכונה" לפני שנתיים, שב המוזיאון ומארח את קבוצת שרמנקה במופע-תערוכה חדש ומרהיב, המתאים לכל המשפחה.

מכונות הקסם, אסטרונאוט, יונה הנביא, מתושלח ועוד מגיעים לחג הסוכות ...


מיקומו של "בגובה העיניים" במתחם המוזיאון הופך את מוזיאון הילדים הישראלי למרכז עולמות תוכן ובילוי יוצאי דופן לילדים ולכל המשפחה: מסלולי המוזיאון החושפים את הילדים לעולם הפנימי של הרגשות והחושים, הפרויקטים פורצי הדרך: 'דיאלוג בחשיכה', 'הזמנה לשקט' ו'דיאלוג עם הזמן' שהושק לאחרונה ו'בגובה עיניים' המכניס את הילדים לעולם האמנות באמצעות מוסיקה, תיאטרון תנועה אנימציה ויצירה אישית עצמית.

מוזיאון הילדים הישראלי, חולון מתרחב וחונך מחדש את מרכז "בגובה ...



השנה: העידן הדיגיטלי מככב בתוכנית הפסטיבל עם תכנית גדושה בהפתעות ומופעי מקור חד פעמיים. ה"אנגרי בירדס" פוגשים לראשונה תזמורת סימפונית! גיבורי הילדות במוסיקה: שירי מרים ילן שטקליס בעיבודים תזמורתיים ומחזה מוסיקלי מקורי המבוסס על שירי תוכניות הטלוויזיה המיתולוגיות לילדים מכל הזמנים. הפקות מקור ומופעי בכורה בתיאטרון, מחול, מוזיקה, אנימציה ,קרקס ופנטומימה, מופעי תזמורות נוער ולהקות מחול, דוכנים ופעילויות לילדים במתחם הפעילות של פסטיבל צלילי ילדות – ברחבת הכניסה לתיאטרון חולון, אירועי חינם ועוד. חוה"מ סוכות 2-4 באוקטובר 2012 בתיאטרון חולון

סוכות בחולון -עיר הילדים פסטיבל "צלילי ילדות" בתיאטרון חולון



הורים וילדים מוזמנים לסיור בלשי ברחבי הגלריות בהן יגלו את עולם עיצוב הלבוש והטקסטיל במסגרת פעילות "בלשי עיצוב". סדנה ליצירת דמויות יפניות באמצעות פריסה ועיצוב מחדש של קופסאות קרטון פשוטות. האם קופסאות הקרטון של כיצד מציירים ציור מצחיק? מה הקשר בין צחוק ודמיון? הקריקטוריסט ארקדי ציקון יסביר למשתתפים בסדנה את סודות ויסודות הקריקטורהדגני הבוקר הן רק קופסאות? או אולי הן יכולות להפוך לכל דבר שניתן לדמיין?

חגי תשרי לכל המשפחה במוזיאון העיצוב חולון ובמוזיאון הישראלי לקריקטורה ...




רותם, היא חתולת החולות שלנו שהפתיעה את כולנו לפני כשנה כאשר המליטה את רננה גורת חתולי החולות הראשונה שנולדה בספארי. לא היינו יכולים לדמיין כי בדיוק שנה לאחר מכן רותם, תמליט ארבעה גורים בשגר אחד.

ארבעה בהמלטה אחת!


בשעה שאנחנו (ובעיקר ההורים) מנסים למצוא בשבילנו כל תעסוקה אפשרית לזמן הפנוי של החופש, שחס וחלילה לא נשתעמם ונתחיל לצייר על הקירות בבית, הגיע הזמן להפסיק לחשוב רק על הדברים הרגילים. מלבד טיולים או ברכה או מחשב או טלוויזיה, כדאי לגלות שיש עולם קסום שלם שחלקנו בכלל לא חשבנו עליו: עולם האמנות. מתי בפעם האחרונה ביקרתם במוזאון? מתי לאחרונה הייתם בתערוכה? לרובנו המילה "תערוכה" מעבירה תחושה של משהו משעמם, רדום, שהולכים אליו בעיקר במסגרת בית ספר או כטיול חינוכי עם ההורים. גם המילה "מוזאון" לא בדיוק נשמעת לנו כמו "לונה-פארק". וקשה להאשים אותנו: בתור מי שגדלו לתוך עולם של אינטרנט, סרטונים ורשתות חברתיות, איך אפשר לצפות שהמחשבה על ציורים שתלויים על קיר תלהיב אותנו? בדיוק בשביל זה הגשנו לכם הפעם גיליון שעוסק בדבר היחיד שרובכם, אולי, עוד לא עשיתם הקיץ: תערוכות. החל בציורי מדרכה באמצע הרחוב, עבור בתערוכת ספרים מזמרים ובפסלים אנושיים שקמים לתחיה, וכלה בתערוכה על עולמם של החסידים... ויש עוד הרבה תערוכות מגניבות, מעניינות ומתאימות לכל גיל, שקצרה היריעה מלהכיל גם כתבות עליהן. אז קודם כול אתם מוזמנים לצלול לתוך עולם האמנות, שהגיליון הזה נותן לכם טעימה ממנו, לקבל "טעם של עוד", ואז ללכת ולהתרשם בעצמכם מהתערוכות שהזכרנו בגיליון או מתערוכות אחרות שיש בארצנו בשפע.

היי חברים,




כאן התרבות הים-תיכונית טבולה בנימוסים בריטיים, וברקע - סכסוך מתמשך בין התורכים ליוונים. ברוכים הבאים לקפריסין

אי, אפשר לחלק





לפני שנה וחצי, הגיעו לספארי זוג קופי סיאמנג. הנקבה ג'מבי בת ה-5 הגיעה מאנגליה והזכר יאן בן ה-7 הגיע מצרפת. השבוע נולד לשניים גור ראשון על אי הסיאמנגים שבספארי. האם הצעירה מתפקדת נפלא ומגלה אחריות כלפי הגור החדש.

גור ראשון לקופי הסיאמנג


לרגל החזרה לבית הספר מציעה עינת סדרת כריכים בריאים ומזינים המתאימים כארוחה מאוזנת לשעות הלימודים: כריכים משולשים מזינים ובריאים בטעמים טונה, פסטרמה וגבינה בולגרית יצרנית הכריכים "עינת" משווקת סדרת כריכים משולשים טעימים להפליא באריזת קרטון חדשנית אטומה לחלוטין המחליפה את אריזות הפלסטיק ושומרת על טריות הכריך לאורך זמן

חוזרים לבית הספר: עינת מציעה כריכים משולשים מזינים ובריאים