ארכיון חודשי : אפריל 2010


השופטים מבקשים להביע את הערכתם לכל המתמודדים, ומציינים את הרמה הגבוהה של חלק ניכר מהעבודות, דבר שהִקשה על בחירת הזוכים. יש להניח כי עוד נשמע על חלק מהמתמודדים, גם על כאלו שלא זכו לגעת בתהילה הפעם. כישרון הוא דבר שצריך לפתח ולא להתייאש. ואם לא הולך בפעם הראשונה, ילך בתחרות הבאה.

קומיקס, זה כל הסיפור – ואלה הזוכים!


לקראת ל"ג בעומר משחק המגנטים לילדים 'עולה כיתה', "מוישי והחברים בחיידר". החלק החדש בסדרה, מלווה את שגרת יומו התלת ממדית של מוישי וחבריו ב'חיידר'. הקופסה מכילה מגנט ואלפי חלומות, אינספור סיפורים שטרם נכתבו ומיליוני מחשבות חמודות שעתידות להפוך לתמונת מגנט מתוך זווית הראיה של ילדים בבית.

חדש ממשפחת מגנטי: מתנה ייחודית לחתני החלאק'ה


מהו פרק הזמן הקצר ביותר בו ניתן לייצר כסא? שעות? דקות? אולי שניות? מוזיאון העיצוב חולון יקיים סדרת מפגשים בנושא "חושבים עיצוב" להורים וילדיהם (בכיתות ד-ו). המפגש השני בסדרה יתקיים ב- 11.5.10 בין השעות 17:30-19:00.

"חושבים עיצוב" – מפגש שני בנושא כסאות וטכנולוגיות ייצור – ...



האירוע הגדול בתחום אמנות האור: 16- 9 ביוני במרחב העיר העתיקה בירושלים פסטיבל אור מרהיב תחת כיפת השמיים המציג מיצגי אור, פסלים ומיצבים אמנותיים בשילוב מופעי חוצות ובימה המשלבים מוסיקה ייחודית, אור וצליל, פזורים באתרים שונים ברחבי העיר העתיקה.

פסטיבל האור בעתיקה- אור ירושלים 2010


בכורות והפקות ישראליות לילדים: בכורות והפקות של תיאטרון המדיטק "אורה הכפולה", "לב של מלך", "החברות של זזה","דו רה מו", "תנינה","המלאך", הפקה מיוחדת למדיטק חולון ולפסטיבל ישראל בביצוע תזמרת המהפכה: "פטר והזאב – הסיפור האמיתי"עם אפרים סידון, פטר והזאב וסרט אנימציה זוכה אוסקר ועוד,

פסטיבל ישראל לילדים במדיטק חולון ובירושלים


חגיגה של מוסיקת בארוק וג'אז, בניחוחות צועניים וספרדיים, בשילוב הומור ישראלי ייחודי עוד בפסטיבל: מחזה המוסיקלי "בראשית בצלילים" – המיועד לכל בני המשפחה. המחזה המוזיקלי המקורי "בראשית בצלילים" יציג את בו סיפורי התנ"ך הידועים, דרך שירי אופרה שנכתבו על ידי דני ארליך ומשה זורמן. המופע יתקיים במהלך כל ימות הפסטיבל. 10 עד 15 במאי במוזיאון תל אביב לאמנות

פסטיבל פליציה בלומנטל הבינלאומי למוסיקה ה- 12



המופע הבא בסדרת "צלילי קסם" 11-13 במאי בבית האופרה-המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב "מחקרים גילו שתינוקות אוהבים להקשיב למוצרט ובמיוחד לקונצ'רטי לכלי נשיפה מעץ שלו כמו חליל קלרינט וכו'. האמת של מוצרט עוברת דרך 400 שנים הישר ללבו של הילד"

האופרה "בסטיין ובסטיינה" – מאת וולפגנג אמדאוס מוצרט



עדיין אין לכם קונסולת משחק wii? אל תזדרזו לקנות. מסתבר שחוויית מִשחק דומה ניתן להשיג באמצעות כל מחשב המחובר למצלמת רשת. מִספר חברות (ישראליות!) פִּתחו מִשחקים המשתמשים במצלמת הרשת לזיהוי תזוזות השחקן. בנוסף יוכל השחקן לתקשר עם אובייקטים המופיעים במִשחק, כאשר דמותו, כפי שנלכדה במצלמה, תשתלב במִשחק עצמו. חברת Camspaceאף הרחיקה לכת, ופיתחה טכנולוגיה מדהימה המאפשרת להשתמש בכל אוביקט - כבַקַר מִשחק.

חשמל זורם בכפות ידיך



הַבֻּבּוֹת שֶׁיָּצְרָה מַגְדָּה ווֹטְס הִצִּילוּ אֶת חַיֶּיהָ בְּמַחֲנֵה הָרִכּוּז. מֵאָז הִיא לֹא מַפְסִיקָה לִיצֹר בֻּבּוֹת, הַמְּסַפְּרוֹת אֶת סִפּוּרוֹ שֶׁל הָעַם הַיְּהוּדִי.

סוכריה מסוכריות






אם ניתן היה לצבוע את חודשי השנה, היה חודש תמוז נצבע בצהוב של שמש, אב - בשחור של חורבן, תשרי - בלבן של התחדשות, ניסן - בפסטלים של אביב, וסיוון - בירוק של רעננות, חיים וצמיחה, כיאה לחג מתן תורה. את חודש אייר אין צורך לצבוע בדמיון. על כל מרפסת ומכונית, על מדרכות וכבישים, נמתחים צבעי הכחול-לבן, כיאה לחודש הלאומי ביותר שלנו. מִיָד לאחר חג הפסח, המציין את הולדתנו מאוסף של שבטים נודדים לעם היוצא לחירותו, מציינת ישראל את יום השואה והגבורה, ולאחריו את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. כמו בסיפור יציאת מצרים אנו חוגגים ביום העצמאות את היציאה ממדבר הגלות והכניסה המחודשת לארץ ישראל. בקרוב נחגוג את יום שחרור ירושלים - הלב הפועם של ישראל, כעם וכארץ. ה' ייתן ונזכה כולנו לחגוג את בניין המִקדש במהרה בימינו הגיליון שאתם מחזיקים בידיכם עוסק בעניינים לאומיים של חורבן ובנייה, שכול ותחייה. אבל לא רק: במרכז הגיליון תוכלו לגלות מיהם המופלאים שעלו לגמר תחרות הקומיקס הגדולה של "אותיות" וזכו במקומות הראשונים, וגם את מי אהבתם אתם - קוראי "אותיות" - יותר מכל.

שלום לכם!


אתר התוכן לילדים בריינפופ, המציג מאות סרטוני אנימציה לימודיים הממחישים תופעות ומושגים, מציע לקראת יום העצמאות מגוון סרטונים, ללא תשלום, שיכולים לסייע לנו ההורים והמחנכים לחשוף את ילדינו למורשת הארץ, ציונות, סיפור הקמת המדינה ועוד. דמויותיו המונפשות של האתר, תום הילד ומובי הרובוט, מסבירים על מגוון נושאים שקשורים לחגה של המדינה: יום העצמאות, בדרך למדינה, דוד בן גוריון, דגל סמל והמנון וזיקוקי דינור.

לקראת יום העצמאות: סרטוני אנימציה חינוכיים לילדים ללא תשלום